Saturday, November 1, 2014

دانلود ویدئوهای محدود شده

در پست قبلی درباره نحوه دانلود ویدئو توضیحاتی رو داده بودم، حالا میخوام در مورد یکی دیگه از قابلیت‌های سایت‌های مبدل لینک براتون بگم.
طرح مسئله:
یک سایت خیلی خوب در مورد طراحی تیتراژ که با انتخاب تیتراژ یک فیلم، با سازنده‌ی اون تیتراژ مصاحبه‌ انجام میده و کلن خوبه! حالا مسئله‌اش کجاست؟! این وبلاگ اجازه دانلود ویدئوها رو نمیده، بزارین با یک مثال موردی بگم چه خبره کلن.
این آدرس یکی از پست هاش:
http://www.artofthetitle.com/title/manhattan/

حالا اگه با مرورگر فایرفاکس به‌روز، روی ویدئوی اون بالا کلیک راست کنین و Inspect Element  بزنین، میتونین به کد HTML اون قسمت دسترسی داشته باشین. پایین‌تر از کد تصویر یه کد دیو میبینین به این شکل:
<div style="padding-top: 56.2963%;" class="fluid-width-video-wrapper">
     <iframe id="video104536690" class="video" src="http://player.vimeo.com/video/104536690?api=1&amp;player_id=video104536690&amp;title=0&amp;byline=0&amp;portrait=0" webkitallowfullscreen="" mozallowfullscreen="" allowfullscreen="" frameborder="0">
     </iframe>
</div>
خب، ویدئوی ما در یک تگ src گذاشته شده:
http://player.vimeo.com/video/104536690?api=1&player_id=video104536690&title=0&byline=0&portrait=0
که اگه کلیک کنین روش با یک پیغامی مبنی بر اینکه این یک ویدئوی محدود شده است، روبرو میشین:

Sorry

Because of its privacy settings, this video cannot be played here.

اگه اون لینک رو تو سایت های مبدل لینک هم بزارین، بازم نمیتونین دانلودش کنین.
[من از مولتی شیر استفاده میکنم و نمیشه، پس طبیعتاً فرض رو بر این قرار دادم که تکنولوژیه همشون عین همه]

پس تنها راه اینه که بشینین مثله بچه آدم تو همون سایت ویدئو رو ببینین یا:

مرحله 1:  لینک ویدئو رو تو سایت‌های Video Grab بزارین، یکی که من باهاش کار میکنم اینه:
 این سایت لینک رو تحویل میگیره و تمام فرمت هایی که از ویدئو موجوده، با کیفیت‌های مختلف، واستون لیست میکنه.
من بهترین کیفیت موجود که h264 هستش رو انتخاب میکنم، توجه کنین که این سایت تبدیل نمیکنه چیزی رو، فقط لینک سورس اصلی ویدئو رو واستون پیدا میکنه، پس بازم نمیتونین با IDM دانلودش کنین.
آدرس سورس ویدئو این هستش:
http://pdl.vimeocdn.com/03077/735/282489002.mp4?token2=1414847321_a6372a3d300708183382b4d2a52ddf41&aksessionid=588627c1e34d5d9f

مرحله 2: این لینک رو میگیرم میزارمش تو قسمت مدیریت فایل سایت مولتی شیر و پس از کسر حجم اون فایل، سایت اون رو خیلی سریع منتقل میکنه به سرور خودش و بعد یه لینک ازش میسازه که میتونم اون رو با IDM دانلود کنم.
تمام!

پ ن1: تموم اینا به خاطر اینه که سرعت اینترنت تو ایران پایینه، و احتمالا تو یه کشور متمدن و پیشرفته، به این مراحل نیازی نخواهید داشت!
 پ ن 2: پدر تجربه بسوزه! این راه منه، حتما راه‌های دیگه هم هست که ممکنه شما باهاش کار میکنین، خیلی خوشحال خواهم شد اگه با من به اشتراک بزارین تجربه‌ی خودتون رو.

No comments:

Post a Comment